martedì 9 luglio 2013

Promozione turistica verso il mercato cinese: cosa fanno gli altri



Sulla pagina Facebook ChinaFriendly abbiamo dato notizia della settimana di eventi che vedranno impegnati Napoli e la Campania a Shanghai nei prossimi mesi. E' l'ennesimo viaggio con appuntamenti di contorno di una delegazione istituzionale e non solo, italiana in Cina.
Tutti ci chiediamo quanto funzionino quelle attività, e se non ci siano altre modalità di promozione più efficaci.
Vi segnalo questo articolo che racconta un modo diverso e più concreto di muoversi e fare marketing in Cina, pubblico e privato.

Air transport agreement opens door for more travel between China and Canada
Canadian Foreign Affairs Minister John Baird was in Beijing earlier this week, where he announced an expansion to Canada’s air transport agreement with China that will allow for more flights between the countries.

Consumers are noticing that many flights between Canada and China this summer are already full.

Global News reporter Paul Johnson spent some time with some enthusiastic Canada-bound travelers in Beijing, and discussed the boom in tourism we’re experiencing from residents of mainland China.

Dan Dan and Li Jing are former synchronized swimmers who appeared on “Canada You Can Be A Star,” a Chinese television show that’s promoting tourism to Canada.


The Beijingers say they are excited about the “beautiful views you would never see in China” and list Vancouver, Toronto and the Yukon as some of the top destinations. So far, British Columbia and Ontario are the more popular picks for Chinese tourists in general.

Il resto dell'articolo qui:
http://globalnews.ca/news/696085/air-transport-agreement-opens-door-for-more-travel-between-china-and-canada/

Nessun commento:

Posta un commento